Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antizelenka

je zajímavé, že za stav justice může Klaus

svým nejmenováním mladých soudců a současně je mu vyčítáno zasahování i nezasahování do soudního systému jmenováním i nejmenováním soudců

při pokusu odvolat neschopnou soudkyni z manažerské pozice( ne z taláru) taky schytal svojeRv

tak co má dělat, když co udělá to mu ti samí vyčítají?

0/0
17.3.2008 20:01

eric.cartman

soudy

jediny spravny system je system precedence. U nas naopak ve stejne veci rozhoduje kazdy soud jinak a to tak ze nepredvidatelne. Az na nejvyssi, nejlepe ustavni urovni zacina fungovat take logika a zakony. Na vsech nizzsich urovnich panuje ZVULE. 

0/0
12.3.2008 16:32

Kim_Ir_Sen

Zapomněl ???

Vážený autore, zapomněl jste na jednu z nejdůležitějších postav, zodpovědných za stav naší justice. A to onu línou, neschopnou a neodvolatelnou jedubabu v jejím čele. Jen že to by nebylo vhodné vzhledm k účelu článku, že ?  Článku, který se tváří jako povzdech nad justicí, a přitom je jen kvikotem frustrovaného antiklause. Příštích pět let Vám docela přeju, autore !!

0/0
12.3.2008 9:12

kizt

odpovědnost mají všichni politici a i ostatní veřejně činní

jsem si tím jistý,protože to co se u nás děje to nevymyslí ani nejlepší režisér mafiánských filmů.Ono je totiž příjemné když má politik nebo osoba jinak veřejně činná a to umělce nevyjímaje za kamaráda nějakého soudce.Doporučil bych spíš panu prezidentovi,aby místo svých ekologických aktivit se začal věnovat daleko více tomuto problému-stejně mu běží poslední volební část jeho kariery a mohl by být alespon v tomto užitečný.

0/0
12.3.2008 9:06

wo_co_go

autor je jenom jedním z dalších hlupáků,

kteří si léčí své komplexy neopodstatněnou kritikou Klause;-D

0/0
12.3.2008 8:30

wsed

Re: autor je jenom jedním z dalších hlupáků,

Neoprávněné? Kritika Klause je více než oprávněná!!!!!!!!!!!!! Dělá ostudu ČR v zahraničí, je to namyšlený, ješitný chlap, může za spackanou privatizaci, kdy byla republika vykradena pomocí jeho kamarádíčku typu Macek, Kožený apod., myslí si že rozumí všemu atd. atd. tomu říkáš neoprávněná??? Tento všeználek by dávno měl být zapomenut v propadlišti dějin...bohužel ČRveši jsou hloupí a mají krátkou paměť.

0/0
12.3.2008 8:34

ctenar1

Re: Re: autor je jenom jedním z dalších hlupáků,

jestliže se někdo formálně vyučí soudcem, nemá s tímto papírem ještě vůbec žádný potenciál být soudcem. Takový soudce pak pouze může případ řešit párováním indicií se zákoníkem. Soudce má být člověk nejen vzdělaný, ale i zkušený a moudrý. Není-li tomu tak, dopadne tak, jako Nagy. Pokud tomu chtěl Klaus zabránit, není to nic špatného. Co se týče toho, co jste zmínil Vy, je to zcela jiné téma, které sem v tuto chvíli nepatří. Svou jednoduchou pětiřádkovou charakteristikou se řadíte do zástupu po bitvě generálů. A že jich tu máme.

0/0
12.3.2008 9:00

Merk

Re: Re: autor je jenom jedním z dalších hlupáků,

Ano, Češi jsou hloupí. A ty to krásně dokazuješ.... Klaus není zdaleka svatý, ale dělat z něho takového antikrista a původ všeho zla může opravdu jen hodně velký hlupák.

0/0
12.3.2008 10:29

j.u.s.t.i.c.e

všem

levičákům i pravičákům doporučuji najít si hodinku volného času a

mrknout na dokomunet Vládneme, nerušit. Najdete ho na stránkách čt1.

Kdo z vás po té bude volit ODS či ČSSD to nemá podle mého názoru v

hlavě v pořádku. A o Klausovi si samozřejmě uděláte náležitý obrázek. Uvidíte, co je to zač.

0/0
12.3.2008 8:24

Merk

Re: všem

Zato když bude volit někoho jiného, tak to v hlavě v pořádku má. Inu, co čekat od člověka, kteří volí na základě jednoho televizního dokumentu, že....

0/0
12.3.2008 10:30

Víťa Jakoubek

justiční šlendrián

Není divu, že je tu takový stav, když pokud má dojít ke kárnému řízení, nechá ministersto rok případ u ledu, tím se promlčí a soudce soudí dál. Viz Sovák. Soudy nepužívají při rozhodování selský rozum a zkoumají hlavně různé procesní detaily nehledě tak na skutkovou podstatu. Když má někdo náhodou důkaz jako odposlech, který dokazuje nějakou pravdivou událost, co na tom, je to nezíkonný důkaz a pohlíží se na to jako by nic nedokazoval. Myslím, že  pokud byl  odposlech nelegální, mělo by se hlavně přihlédnout k tomu, že dokazuje pravdu.

0/0
12.3.2008 7:56

Merk

Re: justiční šlendrián

Bůh nás chraň soudů, které by používaly selského rozumu, to by byl teprv mr*ník, bo co selka, to jiný "rozum"...

0/0
12.3.2008 10:31

KocourkovNews

RE:Sibrinka hledá viníky za své životní neúspěchy. bývalý v

Byvaly volici, znam Sibrinu radu let, sice jen pres internet ale s odpovednosti mohu prohlasit ze kdyby byl kazdy tak pracovity a cestny jako Pavel Sibrina, CR by dnes vypadala jinak.

Vanek vlastni rukou :-)

0/0
12.3.2008 7:39

ant.

... něco k těm čekatelům...

...z těch mladých čekatelů už jsou jmenováni do funkcí soudců všichni až na jednoho - a justici to stejně nepomohlo....a jak dopadl, když chtěl odvolat babu Brožovou si snad ještě pamatujete...8-o;-)

0/0
12.3.2008 0:34

bývalý volič ČSSD

Sibrinka hledá viníky za své životní neúspěchy.

Kdo to chce někam dotáhnout, tomu nestačí jenom skuhrat a ze své neschopnosti vinit jiné.:-©

0/0
11.3.2008 23:30

alcatII

Autor by měl požádat

nějakého právníka, student práv by možná postačil, aby mu vysvětlil, že soudce Nagy, který na opatrovnickém úseku soudu rozhoduje o výživném nezletilých dětí, asi těžko mohl fingovat hlavní líčení nebo řeč obhajoby, jinými slovy nějaké úkonyv trestním řízení. Lidí, jako je autor tohoto článku, kteří nemají základní znalosti, ale s oblibou kritizují kdeco, je u nás požehnaně a bohužel jich přibývá. Ne naše justice, ale právě takovíto neumětelové jsou hanbou tohoto národa...

0/0
11.3.2008 21:12

goldaxe

Re: Autor by měl požádat

a co tim jako chces rict? ze v pripade soudce Nagyho se vlastne nic nestalo? proc vlastne rozhoduje o vyzivnem deti soudce s takovym platem, kdyz by to zvladl urednik socialky lip a rychleji.

0/0
12.3.2008 6:35

Merk

Re: Re: Autor by měl požádat

O tom co a jak (ne)zvládají úředníci sociálky je možno se přesvědčit každým dnem. Chápu, že byste chtěl(a) vyšší plat, ale nikdo Vás tam nedrží....

0/0
12.3.2008 10:33

David5000

Nezávislost soudců

Ano, za mizerný stavu justice může Klaus, upřednostňoval ekonomiku nad právem. Díky tomu je dnes justice mafie, která je nezávislá hlavně na právu.

0/0
11.3.2008 21:06

zrusksc

Klaus může za všechno

špatný soudy, špatnou ústavu,počasí,fotbal,hokej za to že Franta nemá na pivo,za vše může Klaus.Hlavně že má český národ vždy viníka:-©

0/0
11.3.2008 20:46

doktor_bota

To jsou ale vývody.

Generační obměna nespočívá v tom, že si talár obléknou sotva dospělí lidé téměř bez praxe. A to nemluvím o tom, že Klaus silně kritizuje naše soudnictví už léta. Jak omezené možnosti má, demonstruje bohužel celkem jasně kauza jeho střetů s Brožovou, to by teoreticky mohl pochopit i autor.

0/0
11.3.2008 20:42

Merk

Re: To jsou ale vývody.

Přesně tak, doktore. Je vidět, že víš, o čem mluvíš ;-)

0/0
12.3.2008 10:42

vrvr

Soudce - vládce tvého života

Nemyslím si,že by za katastrofální stav naší justice mohl prezident Klaus. Naopak si myslím,že je po dlouhé době nekoncepční práce prezidenta (kvanta Havlových milostí) je to on,kdo se snaží s tou hrůzou něco udělat. Bohužel si myslím,že justice je bezkonkurenčně nejhorší oblast života v ČR. Soudci jsou dnes jakýmisi nadlidmi,tak jako tomu bylo v 50-tých letech. Nejsou nikomu a ničemu zodpovědní,jsou neodvolatelní,úplatní a nemají bohužel ani znalosti.Celý problém je podle mě i v tom,že u nás není systém precedentních rozsudků, které vlastně tvoří výklad zákonů. Tak se často stává,že tatáž věc je rozhodnuta naprosto protichůdně. Stálý nářek veřejnosti na pomalost soudů, neznamená nic jiného,než že soudci jsou prostě líní a rychleji pracovat nebudou. Výsledek je ten,že jsme prakticky v rukou soudců,nikoli zákonodárců,protože jakýkoli soudce může kdykoli zcela zničit firmu či osobu ( viz Berka) nebo naopak ve spolupráci s prokurátory zajistit beztrestnost ( viz Čunek ). Chce to změnu!!!!

0/0
11.3.2008 20:16

sorgedoktor

Generační obměna soudců...To jo

To už    známe   z 50   let..

Tam   šli stzaří do výroby.Někomu  stačila maturita a roční kurs..

0/0
11.3.2008 19:09

mfdnes-bulvar

Muze Klaus i za to, ze prisla Emma?

Pane autore, to snad nemyslite vazne, ze Klaus ma nest odpovednost za to, ze ten nebo onen soudce je xindl??!!??!!

Pokud by jmenoval soudce, ktery by splnoval ta vase kriteria a nasledne by se ukazalo, ze je to stejny xindl jako ten, o kterem pisete, take by za to zodpovidal Klaus??? Chyba je prece v systemu. Soudci prakticky nejsou zodpovedni, protoze kdyby jim nekdo chtel dat pres prsty, hned by zacali kricet, ze je v ohrozeni nezavislost soudu. Nezavislost soudu je sice pekna, ale zodpovednost je nemene dulezita. Na tu bohuzel mnozi soudci zapominaji....

0/0
11.3.2008 19:09

cekon

Problém je tak masívní,

že ho nevyřeší pouhé výměny lidí. V kolečku justice především chybí nutnost zodpovídat se před někým a to kvůli známé větičce "o nezávislosti soudů". Tak se stalo, že jsou soudci prakticky nedotknutelní, byť by byli třeba pedofily. Mnozí soudci (a to především funkcionáři unie soudců) zapomínají však na drobný rozdíl mezi "nezávislostí soudce" a "nezávislostí soudce při rozhodování". Jako dobrý nápad vidím možnost vyhodit soudce jiným soudcem, jak se to vlastně děje dnes. Ten jiný soudce by měl být předseda okresního (krajského) soudu a tato funkce by měla být volitelná, třeba současně s volbou do senátu. A hle, kolečko by se uzavřelo. Předseda soudu by byl zodpovědný za běh soudu veřejnosti a zároveň jako soudce by měl právo vyhodit jiného soudce.Měl by nástroj i motivaci mnohé zlepšit, (snad:-))

0/0
11.3.2008 18:31

wombat1

Re: Problém je tak masívní,

..................naprosty souhlas s navrhovanym resenim........prima volba predsedy krajskeho soudu..............jo a diky pisateli clanku, ze trefil to "vosi hnizdo" naprosto presne. "Vosy" se jiz objevily i na tomto diskusnim foru..........

0/0
12.3.2008 6:23

Merk

Re: Problém je tak masívní,

Sorry, ale něco takového může navrhovat jen úplný naiva, který nemá sebemenší ponětí o tom, jak to v ČR chodí. Zvlášť na lokální úrovni....

0/0
12.3.2008 10:41

Merk

Merk

Dlouho jsem uvažoval, co bych napsal... Nakonec jen poznamenám, že takhle by to dopadlo, kdybych se snažil napsat zasvěcený článek o pohřebních zvycích papuánských domorodců v 16.-18. století. Doufám jen v to, že autor nemá se soudnictvím vůbec nic společného a jen tak plácá své rádoby chytré představy. Jen tak se dá totiž vysvětlit jeho výtvor, který je mimo realitu a to tak že naprosto. PS: Ne, nejsem soudce. Se soudnictvím se ale setkávám už nějaký ten pátek skoro denně a dobře vím, kde všude jsou mezery. Co nevím, je jak tyto mezery rychle a jednoduše zacelit. Jedno však vím jistě - masivní "nasazení" mladých soudců by nevyřešilo vůbec nic.

0/0
11.3.2008 17:58

p266

Re: Merk

Můžete být prosím konkrétnější?

0/0
11.3.2008 18:22

Merk

Re: Re: Merk

Nepochybně. Co Vás zajímá?

0/0
12.3.2008 10:25

synek31

jedna várka

Autor nadhodnocuje vliv jednoho klauzova rozhodnutí na českou justici. Nejmenování jedné várky čekatelů by nijak zvlášť nepomohlo, i když to bylo bezesporu špatné rozhodnutí.

0/0
11.3.2008 12:34

Barry Goldwater

Klaus to dělá dobře

Klaus postupuje přesně podle směrnic, které dostal na školení budoucích vládců země v Prognostickém ústavu. I  Putin ho pochválil, že to dělá dobře.

0/0
11.3.2008 12:26

nasrat

Klaus chtěl zralé lidi po třicítce.

A ti, co odešli jinam, ti tak moc chtěli a přáli si dělat tu zodpovědnou práci?Asi ne a tak je jen dobře, že odešli jinam a Klaus měl opět pravdu, nebyli připraveni a správně je nejmenoval, pouze spolehliví lidé to mohou dělat. Tímto prohlašiji valnou část Vašeho článku za blábol .

0/0
11.3.2008 12:15

i.marigor

Za stav justice může kdo-Klaus

Pane Sibřino,budto je to tím,že ste moc mladý,nebo sklerózou.Nebyl to Václav Klaus a le ten první Václav prezident,kdo prosadil doživotní jmenování a neodvolatelnost soudců.Na rozdíl od Vás, Klause moc nemusím,ale neházejte na nej spět lejna,které nebyli jeho.Mimochodem, nově vystudovaný ,neříkám právnik ale soudce, má na čele napsáno, že  mu nejde o dobré koryto? 

0/0
11.3.2008 12:02

Vanguard

Re: Za stav justice může kdo-Klaus

Ne, nebyl to HAvel, kdo prosadil doživotní jmenování soudců. To je zakotveno v ústavě, na jejíž přijímání měl Havel jen minimální vliv; předsedou vlády v té době byl Klaus. To jen pro pořádek.

0/0
11.3.2008 17:19

mfdnes-bulvar

Re: Re: Za stav justice může kdo-Klaus

no vyborne, Klaus zakotvil ustavu do pravniho radu CR. nespad jste z jahody????!!!!!;-D

0/0
11.3.2008 19:11



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.